Alates 1. detsembrist kaob täielikult paberil abivahendi kaart
26.11.2020
Sotsiaalkindlustusameti abivahendite e-teenuse arendus on jõudnud järgimisesse etappi ning alates 1. detsembrist ei pea kliendid enam abivahendi kaarti taotlema ega kaasas kandma, sest kogu info inimese abivahenditehingute kohta liigub teenuseosutajate ja ameti vahel elektrooniliselt. Oma abivahendite ostu- ja üüritehingute kohta saab inimene infot vaadata ameti iseteenindusest.
Abivahendite e-teenus on osaliselt kasutusel olnud juba oktoobrist ning seda arendatakse pidevalt edasi. Sotsiaalkindlustusameti abivahendite talituse juhi Tiia Orlovski sõnul on kaks kuud olnud piisav aeg veendumaks, et digitaalne süsteem toimib ja teenuseosutajad on saanud harjuda uute tööprotsessidega. „Täname kõiki oma teenusepakkujaid ja kliente mõistva suhtumise ja kannatlikkuse eest seoses uuele süsteemile üleminekuga,“ ütles ta.
„Päris paberivaba meie teenus veel ei ole, sest endiselt peab klient abivahendit ostma või rentima minnes kaasas kandma arsti või mõne teise pädeva spetsialisti poolt välja antud tõendit, mis kinnitab tema abivahendi vajadust.“ rääkis Orlovski ja lisas, et sotsiaalkindlustusamet jätkab teenuse arendamisega ning tulevikus on plaanis digitaalseks muuta ka see tõend.
„Juhul, kui märkate, et meie iseteeninduses olevad varasemad tehingud erinevad teie paberkaardil märgitud tehingutest, siis palume, et annaksite meile sellest teada. Saate meiega suhelda läbi iseteeninduse. Vajadusel palume lisada ka koopia või foto oma kaardil oleva info kohta,“ kutsus Orlovski inimesi üles ebatäpsuste korral ametiga ühendust võtma.
Alates 26. novembrist isikliku abivahendi kaarti enam posti teel ei saadeta. Vajadusel väljastatakse kaarte kuni kuu lõpuni klienditeenindustes üle Eesti.
Sotsiaalkindlustusametil on abivahendite valdkonnas 158 lepingupartnerit, kellel on üle Eesti 450 teeninduspunkti. Abivahendeid vajas eelmisel aastal 56 000 inimest ning eelmise aasta abivahendite eelarve oli umbes 13 miljonit eurot.
Sotsiaalkindlustusameti iseteenindusse saab siseneda kodulehe kaudu aadressil sotsiaalkindlustusamet.ee [1] või otselingiga iseteenindus.sotsiaalkindlustusamet.ee [2]. Keskkonda saab sisse logida ID-kaardi, mobiil-ID või Smart-ID-ga. Lisaks iseteenindusele saab ametiga suhelda e-posti teel või helistades infotelefonile 612 1360.
Viimati postitatud 20 viimast artiklit
- Maikuu tegemised
- Sandid Hoos Podcast- Vestlus Helen Bokmanniga
- ELIL suvepäevad 2023
- Aprillikuu tegemised
- Sandid Hoos Podcast-Vestlus Tom Rüütliga
- Märtsikuu tegemised
- Söötmisrobot OBI
- Sandid Hoos
- Pro Koosolek 2023
- Veebruari tegemised 2023
- Jaanuari tegemised 2023
- VABARIIKLIK PUUETEGA INIMESTE XXVII kultuurifestival
- ELIL juhatuse valimine Tammistu mõisas 01.11.2022
- Hakkame purjetama
- Pirita ja Pikakari invarannad võimaldavad puudega inimestel ujumas käia
- Invaru töötajatel avanes põnev võimalus tutvuda 𝗲𝗹𝗲𝗸𝘁𝗿𝗶𝗿𝗮𝘁𝗮𝘀𝘁𝗼𝗼𝗹𝗶 𝘀𝗮𝗮𝗹𝗶𝗵𝗼𝗸𝗶 võlumaailmaga.
- Invaru ja Panthera rõõmustavad Panthera X kasutajaid
- Jookseme nende eest, kes ise joosta ei saa
- Rahvusvaheline ratastoolipäev
- Rahvusvaheline puuetega inimeste päev